keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Praha-Dresden-Berliini!!

Viime viikon tiistaista lauantaihin oltiin Praha-Dresden-Berliini -kaupunkikiertueella lähes kaikkien vaihtareitten kans. Osa ei lähteny mukaan tulevan Euro Tourin takia mutta ite aattelin, että kun nyt kerrankin oon ulkomailla nii reissataan sitten aikasempienkin vuosien edestä, ja lähteminen kyllä kannatti!!

Tiistaina lähettiin aikasin aamulla bussilla Linziin, jossa yövyttiin sellasessa pienessä majatalossa. Keskiviikkona ajettiin kahella bussilla Prahaan ja siellä meille pidettiin opastettu nähtävyyskierros. Praha oli näistä kaikista kolmesta kaupungista mun mielestä kaikkein kaunein mutta kuvia en valitettavasti voi tänne lisätä, koska olin jättäny mun kameran bussin alaosaan säilöön. Kaikki rakennukset oli siellä kuitenkin todella vanhoja ja esimerkiks kaikkien talojen ovien yläpuolella oli jonkun eläimen kuva ja meijän oppaan mukaan niillä symboleilla oli aikasemmin sama tarkotus kun nykyään talonnumeroilla rakennusten seinissä. Yövyttiin Prahassa yks yö hotellissa (oli muuten joka kerta ihan hirvee säätäminen meijän huoneitten kans niissä paikoissa missä yövyttiin, minkä ymmärrän ihan täysin! Ilmestyhän meitä yhtäkkiä n. 100 vaihtaria hotellin vastaanottoon:D) ja torstaina aamulla lähettiin kohti Dresdeniä.

Näytän tässä kuvassa ihan Konstalta, mikä on omituista, koska en yleensä ite huomaa et ollaan samannäkösiä:D

Nää kuvat on siis otettu meijän matkan seuraavasta kaupungista Dresdenistä Saksasta. Käytiin porukalla syömässä ravintolassa, kun meillä oli vapaa-aikaa ja toi ruoka maistu kyl yhtä hyvälle kun miltä näyttääkin!;)

Sydney ja Taylor!! Näiden tyttöjen kans meen puolentoista viikon päästä One Republicin konserttiin Wieniin!! Sau geil!!!

Dresdenissä meille oltiin järjestetty toinen nähtävyyskierros ja käytiin muutamassa kirkossa ja vaelleltiin muutenkin ympäri kaupunkia. Haluaisin kertoo enemmän näitten kaupunkien historiasta ja rakennuksista mutta meijän opas puhu niin hiljaa ja kaiken lisäks englanniks (tottakai) eli en oikeen tienny mistä oli kyse:D

Torstaina jatkettiin heti illalla Berliiniin, jossa yövyttiin kaks seuraavaa yötä. Perjantaina kierrettiin aamupäivä bussilla ympäri Berliiniä ja käytiin mm. Berliinin muurilla ja Brandenburgin portilla. Tuntu omituiselta aatella et niin monet ihmiset on joskus kuollu saman muurin luona, jossa me käveltiin ihan normaalisti ja otettiin valokuvia. Berliini oli mun omaan makuun liian iso ja moderni kaupunki mutta oli hienoo kävellä samoja katuja, missä pidettiiin viime kesänä mm. Saksan maajoukkueen voitonjuhla!

Viime viikon perjantaina oli myös Halloween ja päästiin sitä Berliinin keskustaan juhlimaan, koska meille annettiin vapaa-aikaa kuudesta yhteentoista! Oltiin ostettu aikasemmin päivällä Sydneyn kans Halloweenasujen tapaset asusteet ja kierreltiin muitten vaihtareitten kans keskustassa, tavarataloissa ja puistoissa. Yks järjestyksenvalvoja pyys meitä yhessä tavaratalossa ottaan meijän maskit pois, koska se oli kuulemma liian epäilyttävän näköstä:D

Berliinin muuri oli täynnä toinen toistaan hienompia graffitteja ja maalauksia, joiden päälle oltiin tosi tuhrattu jo kaikenlaista.

Eric(Canada), SUOMI ja Ludovic(Ranska)

Sydney, Mitchell(Australia) ja SUOMI

Mä ja Erna(Canada)!!

Sydney, Yuri, Erna ja SUOMI

Ampelmann!!!!

Luterilaisten kirkko!!!

Mä, Bayley(Australia) ja Sydney
Lauantaina aamupala oli jo kuudelta, koska edessä oli pitkä paluumatka bussilla Saksan läpiAjettiin yhteensä yheksän tuntia takasin ja pidettiin vaan yks tauko matkalla. Linzistä lähettiin junalla takasin kohti Grazia ja Grazista lähettiin Sydneyn isäntäperheen kyydillä vielä viettään viikonloppu Stainziin Sydneyn isäntäperheen loma-asunnolle. Täytyy sanoo et Sydneyllä on ihan täydellinen isäntäperhe ja rakastuin niiden loma-asuntoon!! Se oli nimittäin tyypillinen itävaltalainen maalaistalo, joka koostu sisäpuolelta monesta pienestä kerroksesta!

Sydneyn host sisarukset on aivan mielettömän sulosia ja todella hyväkäytöksisiä kun vertaa mun omaan host veljeen:D

Nyt tuli taas aika läjä kuulumisia kerrottua kerralla ja en tiiä koska seuraavan kerran kirjottelen mutta oon ainakin aatellu lähitulevaisuudessa kertoo enemmän mun koulusta (nyt kun oon päässy oikeen kunnolla sisälle tähän itävaltalaiseen koulujärjestellmään:P)ja koti-ikävästä, jota on alkanu aina välillä ilmeneen, oonhan mä ollu täällä jo kolme kuukautta!!;)
Siihen asti kuitenkin Tschüss, ba baa ja nauttikaa Suomen kylmyydestä!!:)