.

.

maanantai 1. syyskuuta 2014

Geburtstag und eine Woche in Wien!!


Kielileirin jälkeen matkustettiin muutaman muun vaihtarin kans junalla Wieniin, jouduttiin järkkään kuitenkin aikataulut uudestaan, koska mentiin Altmünsterissä vahingossa väärään junaan hahah. Seisottiin sitten Gmundenin asemalla puolituntia sateessa ja olin tottakai laittanu aamulla mekon päälle! Yks kielileirin vetäjistä oli huomauttanu mua ennen ku lähettiin et es ist sehr kalt mut vastasin vaan et ei se haittaa! tuun Suomesta, ei mulla oo kylmä. Olis ehkä sittenkin kannattanu seurata sääennustetta edellisenä päivänä!

Wienin Bahnhofilla mun host perhe oli vastassa ja ajettiin sieltä yhessä autolla yhteen vuorella olevaan majataloon, jossa vietettiin seuraava viikko.

IMG_2349

IMG_2323

Mun synttäreitä edeltävänä iltana käveltiin lähellä olevalle näköalapaikalle, josta näki koko Wienin kaupungin!! Maisemat oli kieltämättä aika hienot!!

IMG_2328
Mä ja mun host sisko Teresa!!

IMG_2332
Host sisko Sophie!!!

PicMonkey Collage

Mun synttäriaamuna kaikki majatalossa olleet perheet laulo yhessä mulle synttärilaulun englanniks ja saksaks ja lounaalle ne oli tehny mulle kaks isoo suklaakakkua! Isäntäperheeltä sain lahjaks lahjakortin, jonka avulla voin valita itelleni mieluisen dirndlin (kansallismekko), jonka mun isäntäperhe sitten maksaa! Super!! 

Iltapäivällä mentiin Sophien ja Teresan kans shoppaileen Wienin keskustassa olevaan ostoskeskukseen, ja illalla tapasin myös muutaman oldien,(<---jo tammikuussa Itävaltaan saapuneita vaihtareita: Bayley, Kelly & Yuri) ja niiden mukana olleen itävaltalaisen (Luis), joka oli ite ollut vaihossa Ranskassa viime vuonna. Käveltiin ympäriinsä Wienin keskustassa ja mentiin kattoon Mission impossible -elokuvan kuvauksia yhelle aukiolle. Harmittaa vieläkin, kun en ottanu kameraa mukaan!
 
IMG_2357
Tässä mun shoppailupäivän saldo! Kieltämättä vähän liikaa, mut ehkä sitä synttäreiden kunniaks!
Torstai-iltana olin kattomassa Eurooppaliigan ottelun Rapid Wien vastaan HJK Tobyn (viime vuonna myös vaihossa ollut itävaltalainen), sen veljen ja veljen tyttöystävän kans. En ollu pitkään aikaan ollu kattomassa livenä futisottelua ja tunnelma oli todella huikee!! Ympärillä olleet itävaltalaiset huus kurkku suorana jotakin, josta en saanu mitään selvää ja oli todella noloa hurrata HJKn tehdessä maalin, kun kaikki muut oli hiljaa:D 

IMG_2364
Oon huomannu et Itävallassa on ihan hirveesti tunneleita! Tuntuu et ajetaan enemmän kiven sisässä kun päivänvalossa:D
 Perjantaina ajettiin koko perhe autolla takasin Graziin ja on kyl ihanaa olla "kotona" taas! Sain viimeinkin laittaa pyykkiin mun kolmen viikon pyykkivuoren ja purkaa tavarat matkalaukusta vaatekaappiin!

Tää viikko siis vielä lomaa ja sit alkaa koulu ja perus vaihtarinarki! Jännittää aika paljon, koska tunnen vasta muutaman henkilön ketä on samalla luokalla kun mää, mutta kai se tästä!! Pitäkää hauskaa koulussa kaverit ja lohduttautukaa sillä, et mun pitää tehdä kaikki samat työt mut vaan vuoden jälkikäteen!

-Nelli

2 kommenttia:

  1. Kivaa, että on kaikki hyvin ja hauskaa. t. Oravatien I & P

    VastaaPoista
  2. Vau, mietinki että katotkohan sää sitä peliä livenä.. Tiesin että olit just sillon Wienissä. Kuulostaa mahtavalta! Nauti olosta siellä kamu! <3 Älä anna tiedät-kai-kenen ahdistella sua liikaa...:P t. Silju

    VastaaPoista